Wednesday 29 August 2012

Persiapan Kahwin 3 : Baju Nikah (DONE)

Assalamualaikum.

Owh, sibuk2 aku fikir untuk uruskan borang dan kursus nikah, rupanya baju nikah belum tempah. Bukan baju aku sorang, Alan pun sama.

Matilaaaaa....

Nak pakai baju apa nanti kan. 

Kain aku dah beli buat hantaran masa tunang haritu. Ada ke lagi ek tailor nak amik tempahan baju aku ni. Tinggal 2 bulan lagi ni. Nasib badan laa tak nak tempah awal2. Padan muka sendiri. -_-"

Lagi masalah aku tak tahu tukang jahit yg ok dengan harga yang berpatutan. Hehe, nak yang ok tapi nak murah. Tak nak lari budget.  


Ohh cantiknye baju pengantin ni. 

Minat design kain dia

Antara 2 baju ni..aku minat yang atas. Tang baju la..tang kain aku minat yang bawah. Ntah la. Tengok la macam mana nanti.  Kalo dah jumpa tailor yang ok, aku try la mintak design macam ni. Mana yang bersesuaian dengan jenis kain yang aku beli tu.Kalau tak boleh aku buat baju kurung moden biasa jek la. 

Harap-harap aku dapat jumpa tailor dan tempah dalam minggu ni jugak. 

Update, 3/9/2012

Puas aku tanya dgn pakcik google pasal tailor kat area Bandar Baru Bangi, akhirnya aku jumpa banyak yang review pasal 1 butik ni. Nama butik dia Dzihni. Katanya buatannya cantik dan kemas, harga pun berpatutan. So semalam aku try tengok butik ni. Alamak, macam dah tak beroperasi lagi. Ala mana lagi aku nak cari butik ni kan. 

So, baru kejab tadi aku call no yang aku ambil kat website dia, rupanya masih beroperasi lagi, leganya. Ahad dia tutup. Mungkin malam ni aku nak hantar baju nikah aku. Lagi cepat lagi bagus.

Apa-apa nanti aku review k. 

Update, 6/9/2012

Rupanya ramai ye yang cari tailor utk baju nikah korang, yelah baru   bape hari entry pasal baju nikah ni dah masuk top 5 dlm blog aku yang tak seberapa ni. Hehe.

Just nak update, malam tadi aku dah tempah baju nikah di butik Dzihni. Sampai di butik aku tengok macam dah nak tutup, almaklumlah sampai pukul 9.10 pm macam tu. Alan ajak tanya dulu. 

Rasa macam panjang sangat dah entry ni. Sambung kat sini k. ^_^








No comments: