Thursday 6 September 2012

Butik Dzihni_tailor baju nikah

Assalamualaikum.

Kita sambung dari entry sebelum ni ye.

Mula-mula aku macam nak pergi lain kali, tapi Alan ajak jugak. Aku pun ikot aje la. Kak Dini kunci pintu, sebab dia sorang-sorang dalam butik tu. 

Kak Dini tanya nak amik baju ke. Eh tak baru nak tempah. Hehe. Kain ada bawak tak. Oh ada dalam kereta. Ingat nak tanya2 dulu kan, tapi takpe lah tempah terus. Malas nak fikir lagi. 

Kak Dini belek-belek kain ela aku tu, jenis lace dan satin. Dia tanya nak buat baju apa. Aku cakap baju kurung moden. Simple dan manis. Untuk nikah kan. Dia kata ok. 

Tang kain lak aku belek-belek baju-baju yang dah siap kat butik tu. Oh ada 1 kain aku berkenan. Cantik ooo. Kira macam berombak gitu. Kainnya ala-ala pic yang aku letak kat entry sebelum ni. Tapi kain satin aku tak sesuai sebab kena guna kain chiffon. Kak Dini kata kalau nak kena beli kain lain ataupun dia boleh carikan.

Oh aku terpikat dengan design kain tu. Hehe. Memang impian tu. Sebab aku fikir dah terbeli satin kan, kuburkan jek la impian aku tu. Tapi bila Kak Dini cakap nak carikan, aku terus tanya Alan, ok tak. Hee. Dia kata cantik. Terus aku mintak buat kain macam tu. Tapi macam biasalah kan, kena tambah upah. 

Terus Kak Dini amik ukuran badan aku dan Alan.

Baju nikah Alan pulak macam biasa, cuma tambah sulam. 

Selesai semua, aku tanya deposit, Kak Dini cakap tak payah pun takpe. Nanti masa nak amik baju bayar terus. Ok kak.

Lega yang teramat tau bila dah settle 1 perkara ni. Sebulan lagi tarikh ambil baju. Tak sabar nak tunggu siap. Hehe. Harap-harap takda masalah. ^_^

Kepada kawan-kawan yang nak cari butik ni, ni alamat dia k.


Dzhini Boutique & Bridal Gallery
No. 36, Jalan 3/70, Seksyen 3
43650 Bandar Baru Bangi, Selangor
Tel : 019-2767295/ 019-2248344







11 comments:

JuzEed said...

bpe yek dia caj utk tempah baju nikah?

meazrynn said...

juzeed :

dia charge brdsrkan material kain..kalau ada batu2 tu mahal sikit la..tapi tak silap sy paling rendah dlm area RM 200-250 cmtu...

btw thanks sudi singgah sini..:)

aki said...

hai azrynn,

nk tanya..puas hati tak dgn tailor nie?
then tempoh tempahan bape lama?
on time x siap ikut tarikh yg dijanjikan?sbb situasi sy sama mcm awk..tnggal 2 bln je lg..hee~ dh mula risau ni

meazrynn said...

Hai aki...
thanks ye sudi singgah blog rynn..

pengalaman rynn, tempah kat sini memang puas hati..
dia memang bagi date sebulan, dan siap spt date yg dijanjikan..
last fitting baju rynn ade ketat sikit, time tu jugak dia betulkan n siap..
owh awk cam rynn jgk ke..hihi..rynn tau cmne perasaannye..
takpe2..smpat lg tu..gud luck tau.. :)

aki said...

maceh ryn..hope suma berjalan dgn lancar..(^_^) dup dap dup dap..hehehe

neway rasanya lom terlambt utk wish...SELAMAT PENGANTIN BARU!! semoga bahagia hingga ke akhir hayat..dan dikurniakan zuriat yg comel soleh & solehah..insya Allah

meazrynn said...

Aki : Insyaallah..maceh jugak ye..semoga majlis aki dipermudahkan dan berjln dgn lancar..jgn stress2 tau..hehe..:)

Anonymous said...

Hai Rynn..

just nk tanya, kat butik tu kalau tempah sepasang (L&P) range harga berapa yer...?

meazrynn said...

Anon :

Hi..thanks ye sudi singgah sini..
klau mcm saya haritu, total L&P RM450. Tu pun sebab saya ada mintak kak dini tambah kain lain. Klau tak dalam RM400 camtu.

Harap dpt membantu awak..

Awak tengah cari tailor ye..Gud luck tau.. :)

CaDLyNN said...

ok jugak price die kan..tq 4 the info :)

Unknown said...

Trima kasih atas perkongsian :-)

Unknown said...

Trm kasih atas perkongsian. nk tanya, gambar baju nikah tu xde ke? hehe...