Wednesday 17 October 2012

Mengharapkan hikmah disebalik ujian

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, urusan borang nikah dah selesai. Nyaris2 tak dapat selesaikan semalam. Memang nak nangis dah aku bila perkara tu terjadi, tapi aku admit memang salah aku. Patutnya aku yang patut uruskan semuanya sendiri. Kadang-kadang hal-hal penting memang kita tak boleh nak serahkan pada orang lain. Bila terjadi sesuatu nanti kita jugak yang menyesal.

Mak aku cakap anggap semua tu sebagai ujian. Allah nak bagi senang, dia bagi susah dulu. Baiklah mak.

Dan minggu ni bermulalah minggu paling sibuk dalam dunia aku. Aku nak siapkan hantaran kahwin dan jugak goodies untuk tetamu. Aku perlukan assistant. Harap-harap anak sedara aku kat UPM, Idah free minggu ni. Kalau tak memang bengkok la aku nak buat semuanya. 

Kawan-kawan opis tengok aku ni macam tak nak kawin je. Bila diorang tanya persiapan macam mana, aku cakap la kan. Diorang cakap eh biar betul ko ni. Macam main-main pulak. Semua last minute. Luaran je nampak macam cool, dalam hati ni aku sorang aje yang tahu. 

Petang ni nak amik baju kat butik. Harap-haraplah hasilnya seperti yang aku bayangkan. Amin.



No comments: