Wednesday, 3 October 2012

Meluat..melaut..meliut..

Korang pernah tak rasa perasaan meluat ni..
Meluat yang amat sangat. 
Meluat ni selalunya berlaku bila ada orang sekeliling kita yang perasan diri mereka lebih bagus, lebih berjaya, lebih bahagia, lebih kaya, lebih pandai dan semua2lah yang dia rasa lebih.

Macam aku ni, dah kalau hari-hari dengar cerita kau lah yang terbaik, family kau lah yang paling bahagia, anak kau lah yang paling pandai, yang cantik, yang hensem, pendek kata kau memang perfect la.

Sekali dua boleh tahan, ni kalau dah hari-hari, berbulu woooo telinga aku.



Stress tau aku dengar cerita kau. Stress sebab kerja takpelah kan, ada jugak la faedahnya, dapat duit. Ni kalau aku stress sebab cerita2 kau tu, fuh, berkedut2 seribu la muka aku ni nanti.

Aku tak boleh nak elak bila kau cerita. Aku cuma boleh iyekan dan buat muka macam nak tak nak dengar. Aku rasa kau perasan, tapi buat-buat tak perasan sebab nak tunjuk jugak kau tu bagus. 

Dan hakikat disebalik semua cerita yang kau sampaikan, makin banyak kau cerita, makin banyak buruk yang keluar. Tak nampak pun yang kau ni hebat. Haha..


***

Adddoiiiii.... 



2 comments:

MRS Rongoks said...

btol tu.ika setuju.hikhik
stress sbb dengar crita dia je.

meazrynn said...

Ika : mane tak stress kn, dia je yg perfect...aduhaiii sakit jiwa kita dibuatnya... :)