Thursday 13 September 2012

HIV Test (DONE)

Assalamualaikum.

Harini pagi-pagi lagi aku dah call Klinik Kesihatan Putrajaya (KKP), Klinik Kesihatan Bandar Baru Bangi (KKBB) dan Klinik Kesihatan Kajang (KKK). Semua gara-gara nak buat ujian saringan HIV. Hoho..uolllsss nak tahu semua penuh.

Aku telefon KKP. Katanya kena buat appointment dengan Klinik Kesihatan Presint 11. Dia bagi no telefon dan tanpa berlengah terus aku dail, 03-88811732. Katanya untuk appointment, sekarang dah penuh, bulan 11 ke atas baru boleh buat. Mak aih, gila ramai rupanya orang nak kawin ek.

Lepas tu aku dail KKBB pulak, 03-89258707. Puan, saya nak buat appointment saringan HIV. Nurse tu jawab, 30 Oktober ke atas baru ada kosong. Lagi sekali, penuh. Aku dah la tak banyak masa. Aku tanya sekali, macam mana ya macam aku nikah di Johor, boleh pakai borang di klinik sana saja ke kena pakai borang dari Johor jugak. Katanya kena guna borang yang diambil dari Jabatan Islam Agama Johor jugak. Dia sediakan borang lain. Aduh!!!

Terus aku telefon Mr. Bambam pasal masalah tu semua, dia kata try call KKK pulak. Baiklah saya menurut perintah. 

Aku pun call KKK, 03-87395764. Katanya diorang tak amik appointment by phone. Kena datang ke klinik tu. Haaa!!! semata-mata nak buat appointment nak kena datang, malas pulak. Aku tanya pasal borang, dia jawab sama jugak kena guna borang dari JAIJ.

Harapan menipis. Ingat balik kampung minggu ni nak settle terus borang nikah. Sekali kena buat untuk HIV Test sekali.

Call balik Mr Bambam. Dia redha, terpaksa buat kat Johor jugak.


No comments: