Tuesday 11 September 2012

Cerita di sebalik Kursus Kahwin

Assalamualaikum.

Haaa!!! Mesti korang fikir aku nak cerita pasal kandungan kursus kahwin yang aku pergi Sabtu dan Ahad lepas kan? Hehe. Ala nanti korang pergi korang tau la apa yang diorang nak sampaikan untuk digunakan masa di alam perkahwinan nanti.

Yang aku nak cerita ni, memang keajaiban.

Dan yang aku tahu, Allah masih sayangkan aku.

Ceritanya begini, pagi Sabtu, macam biasa setiap hari bila pukul 5.30 pagi aku akan terjaga. Tengok jam pukul 5.30 pagi biasanya aku akan tidur balik. Tapi pagi tu aku tak boleh nak tidur. Pusing kiri pusing kanan pun tak boleh. Last2 aku bangun baring tengok tv kat depan.

Dalam aku tengok tv tu, hati ni rasa macam nak godek2 hp tengok mesej lama-lama dalam hp. Nak bagi mata ngantuk kan. Satu2 mesej aku belek. Sekali je, aku terbaca mesej yang En. Rizal, pegawai yang incharge kursus kahwin ni. Katanya datang ke Kompleks Kejiranan Tingkat 2 jam 8.30 pagi. Aik??biar betul ni. Aku dah konpius. Tengok jadual kat blog kursus start jam 2.30 ptg - 6.30 ptg hari Sabtu, Ahad pulak jam 9.00 - 6.30 ptg. Tapi kenapa kena datang pukul 8.30 pagi kan.

Tak puas hati aku terus call En. Rizal, sekali time kursus sudah ditukar, aku yang tak tahu. Katanya Sabtu start jam 9.00 pagi - 6.30 ptg. Ahad, 9.00 pagi - 1.30 ptg. Waawawaaaa, mau aku tak menangis kan kalau tiba-tiba datang pukul 2.30 ptg Sabtu tu. Orang dah start kursus separuh hari dah. 

Terus telefon Alan, sebab Sabtu tu dia dah amik half day. Terpaksa dia amik full day cuti disebabkan kelalaian aku sendiri. Cian dia, nasib tak marah. Sorry cayang. Hihi.


Modul kursus

Terus aku mengucap, terima kasih Ya Allah. Kalau bukan kerana Kau gerakkan hatiku tengok mesej tu mesti aku dah terlepas kursus untuk minggu ni. Kalau aku tak dapat buat minggu ni, makin lambatlah urusan borang nikah aku nanti. 

Sekali lagi, terima kasih Ya Allah, sesungguhnya Kau Maha Penyayang pada setiap hambaMu. 

No comments: