Wednesday, 27 March 2013

Mira, Mummy to be

Assalamualaikum.

Pagi ni aku dapat berita gembira housemate aku dulu, Mira dah pregnant. Dia kawin 9 Februari aritu, hmm  bunting pelamin la uollls kan. Hehe. Aku je belum ada rezeki lagi. Chaiok2 rynn, usaha tangga kejayaan. Hehe.

Mira dan suami, Rizal.
Suka sangat bila dengar kawan-kawan yang kawin dekat2 dengan tarikh kawin aku dah pregnant sumenye. Ada jugak la yang senasib dengan aku tapi aku pasrah. Boleh honeymoon lebih sikit dengan suami kan.

Dulu aku fikir senang je orang nak mengandung ni. Kawin je confirm mengandung. Rupanya tak semudah yang disangka. Selain usaha yang tak berbelah bagi, tawakal pada rezeki yang Allah nak bagi jugak penting. Kita dah usaha selebihnya kita berdoa dan bertawakal. Kalau Allah kata dah sampai masanya, InshaaAllah ada lah tu kan.

Cuma sebagai manusia biasa, walaupun orang kata aku baru lagi, baru 5 bulan kan tipu lah kalau aku kata aku tak sedih. Mengharap rezeki anak tu cepat sampai tapi belum jua kunjung tiba. Family dan kengkawan pun dah ramai yang tanya. Aku cuma jawab, In shaa Allah.

Masa mula-mula aku frust jugak la. Tapi sekarang aku lebih positif. Hubby jugak banyak bagi sokongan untuk kami menjalani hidup dengan lebih gembira. Yang penting jangan lupa untuk terus berusaha. 

Aku doakan semoga Mira diberi kesihatan yang baik dan diberi kemudahan dalam menjalani kehidupan sebagai bakal ibu. Bertambah-tambah lagi rezekinya dan bahagia dunia akhirat. Doakan untuk aku juge ye kawan. 


2 comments:

adnil linda said...

hai awak..no worries la k...moga2 ad rezeki nanti...amin...

meazrynn said...

Hai linda,

Amin, terima kasih ye..
btw chumeeellll baby awak.. :)