Wednesday 25 July 2012

Ayam Masak Ungkep

Salam 5 Ramadhan.

Disebabkan ramai yang publish entry masakan berbuka puasa, aku pun nak la jugak kan. Walaupun tak berapa nak meriah macam orang lain. Hehe..

Ok, aku nak share lauk berbuka aku semalam. Ntah semalam tiba-tiba teringin nak makan lauk ni. Aku masak Ayam Masak Ungkep. Masakan orang jawa. Kalau bukan anak jawa mesti tak pernah makan. Dah duduk sorang kat rumah, nak mintak mak masakan memang tak dapat lah. So kenalah masak sendiri untuk tekak yang mengidam ni. Hehe.  

Dan hasilnya.....

Taraaaaa.....hehe

Agak-agak sama tak dengan orang lain masak ek. Sebenarnya 1st time aku masak lauk ni. Aku pun just cari resepi kat internet je. Nak tanya mak hp kena barring pulak. Kes malas nak bayar bil. Ngeh3. Tapi rasa dia boleh tahan sedap. Ngeh3. Hilang mengidam tekak aku dah. 

Aku ni kalau nak masak kena tunggu mood. Kalau tak ada mood nak memasak, sanggup makan biskut je. Haih apa punya perangai la kan. 

Raya ni aku berangan nak buat kuih raya sendiri. Rancang nye lah. Nak buat 2 jenis. Yang senang-senang je dan tak payah gunakan oven. Keh3.

Oklah rini mood memasak udah kelaut. Plan nak berbuka puasa dengan Alan je, nak beli ayam golek kat bazar. 


Daaaaaaa.........




No comments: