Wednesday, 21 November 2012

Homemade Durian Crepe

Assalamualaikum.

Yeay..akhirnya berjaya jugak aku buat durian crepe sendiri. Hehe. Hari Isnin aritu dah try buat, tapi crepe dia dan whipping cream dia tak berapa jadi pulak. So malam tadi aku try untuk kali keduanya. Tengok resepi  macam senang je, rupanya rumit jugak nak buat dia. Patutlah mahal. Berbaloi dengan kos dan tenaga yang keluarkan untuk membuat durian crepe ni. 

Gigihlah aku dan Hubby ke Carrefour balik kerja semalam beli Mixer untuk buat whipping cream. Aritu aku pakai Magic Bullet. Kat buku panduan yang dia bagi boleh guna untuk whipping cream, sekali buat tak jadi pulak. Agaknya tangan aku keras kot. Hehe. Balik rumah makan2 terus mulakan operasi.

Sementara aku tebar crepe kat pan, Hubby lak tolong pukul whipping cream. Sebelum buat aritu aku tanya dia dulu samada dia nak makan ke tak. Kalau tak aku malas nak buat. Yelah kan, kang kalo aku buat takda yang nak makan membazir pulak. 

Jom tengok hasil durian crepe aku ek....


Tadaaaaaaa....hehe..
Nampak sedap tak?

Hubby kata sedap. Cuma crepe dia agak tebal sikit. Kalau yang aku beli sebelum ni crepe dia nipis je, makan tak terasa. Apa lah resepi yang diorang guna ek.... ^_^ 


4 comments:

Shalee Abdul (Gilfrin) said...

omg nmpk sedap gile! omgomgomg

meazrynn said...

Shalee : heheheeee...try la buat... :)

Anonymous said...

Can I just say what a relief to find someone who actually knows what theyre talking about on the internet. You definitely know how to bring an issue to light and make it important. More people need to read this and understand this side of the story. I cant believe youre not more popular because you definitely have the gift.


[url=http://jordanshoesaj.posterous.com/]jordan shoes[/url]


[url=http://louisvuittonhandbags8.mydiscussion.net/]lv handbags[/url]

Anonymous said...

After we consider the specification of the word appreciate, installing terms of an enchanting romance having yet another, but as being a experience that is definitely engendered in case you have miltchmonkey a greater partnership yourself also ( space ) or perhaps as a a feeling of bigger unity family members or even humanity - it results in being substantially more clear that every one any one needs in everyday life is certainly love.