Friday 2 November 2012

1st Lauk untuk En. Hubby

Assalamualaikum.

Sejak bergelar isteri ni, aku jadi rajin memasak. Dengan automatik, balik kerja terus sengseng lengan ke dapur. Terus tenggek nasi dalam periuk karen. Keh3. Orang kata nak pikat suami kena dari perutnya kan. Tak tahulah kalau semangat orang baru kawin, tapi harap-haraplah berkekalan semangat ni sampai ke akhir hayat. 

Lauk kat bawah ni aku masak simple2 je. Hari kerja kan, kalau hari minggu boleh la masak special sikit. Banyak sikit masa nak kelentang kelentung kat dapur. Aku masak apa yang MIL bagi masa balik dari kampung ritu. Pucuk manis masak air, udang masak sambal, dan ikan masin. Pucuk manis tu MIL yang bagi, fresh tanam kat depan rumah. Ikan masin tu pun MIL diy sendiri. Sup tulang tu pulak MIL bekalkan, aku just panaskan balik. 

Aku ada baca info kat blog abg Abil Fikri, katanya kalau nak masakan kita lebih sedap dan suami sentiasa ingat kat isteri, amalkan baca nama Allah, AL WADUD dari mula memasak sampai masakan dihidang.


Abaikan bulu2 yang ade ek. Hehe

Alhamdulillah, En. Hubby makan bertambah-tambah. Sedap katanya. Hihi. Suka tengok dia berselera makan. Siap tanya lagi, Ayg ada kangkangkan ke lauk ni. Hahahaaa. Ade ke patut. Dia tanya lagi gemuk tak makan macam ni. Haih la En. Hubby, takda gemuknye pun. Sihat je. Keh3. Beliau ni nak jaga badan tak nak nampak gemuk masa sanding nanti. Syg2. 




No comments: