Wednesday 30 January 2013

Majlis Bertandang_270113

Assalamualaikum.

Aik, entry sakit kepala tak berganti-ganti lagi ea, aku yang dah sihat ni bila tengok entry yang lepas pun naik sakit balik dibuatnya. Heheheeee.

Aku baru naik kerja. Minggu lepas minggu yang sangat sibuk. Dan Ahad lepas jugak merupakan majlis bertandang belah Hubby. Majlis kami ni memang lain dari orang lain. Dari nikah nak ke sanding sebulan, dari sanding nak bertandang pun sebulan. Jenuh ooo nak menunggu, tapi nak buat macam mana, kehendak keluarga. Kami ikutkan. Dan yang penting semuanya dah selesai. Alhamdulillah ketiga-tiga majlis berjalan dengan lancar.

Setiap gambar ada cerita. Hehehe
Majlis Resepsi sebelah aku, aku sangat releks. Almaklumlah semua pakai catering, buat pun kat dewan. Tak payah fikir nak berkecah rumah segala. Bila majlis bertandang ni kami kena rewang, memang super duper penat. Lepas majlis, kerja untuk mengemas pulak kan. Nasiblah periuk Hubby yang basuh dengan biras aku. Aku tolong lap-lap pinggan dan periuk yang dah dibasuh. Legaaa. Mula-mula tunggu jugak Hubby basuh periuk, last-last aku tak tahan masuk bilik. Ingat nak baring-baring rehatkan pinggang, rupanya terlajak tidur terus. Hehehe.

Majlis belah lelaki kan biasanya ringkas saja, tapi atas permintaan FIL majlis kami dibuat meriah sikit. Aku siap khatam untuk kali kedua, berzanji lagi. Tang berzanji ni aku memang tak prepare langsung. Dah bertahun tinggal kot. Tiba-tiba team marhaban mintak aku baca berzanji, nasiblah masa sekolah agama dulu ada masuk kelas berzanji sikit-sikit, kalau tak, tak tahulah lagu apa aku nak tibai. Hehe. 


Ada jugak kisah tak best, nanti-nantilah aku cerita ek. Daaaaa...


No comments: