Thursday 10 January 2013

Akibat tidur tak basuh kaki

Assalamualaikum.

Sekarang ni kan kecoh tentang penggunaan kalimah Allah kat tv dan surat khabar, yang tak boleh blah nye malam tadi dalam mimpi aku pun isu panas ni masuk jugak. Hehe. Siap aku borak-borak dengan sorang ustaz, ustaz ni selalu jugak kuar tv. Tapi aku tak boleh nak ingat siapa ustaz tu.

Dalam mimpi tu, ustaz tu bersetuju kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam, aku pulak sebaliknya. 

Walau apa pun pandangan aku, aku tahu aku bukan orang yang layak berbicara tentang ni. Ilmu di dada nak cakap seperti setitis air di laut pun belum tentu. 

Biarlah mereka-mereka yang arif dan layak memberikan pandangan masing-masing. Asalkan jangan membawa mudarat kepada umat Islam dan agama Islam itu sendiri sudahlah. 



***
Tertarik pulak nak kongsi 1 pendapat dari seorang pensyarah di Jabatan Tilawah Al-Quran, Pusat Bahasa, UITM tentang isu ini. Semoga bermanfaat. 
(^_^)


No comments: