Tuesday 22 April 2014

Nyum2 Hasselback Potatoes

Assalamualaikum.

Malam tadi aku membaking2 lagi, ingat nak buat hujung minggu aritu tapi dah buat roti boy tu kan kang ada yang tak termakan. Bahan dan cara amatlah simple, pejam mata pun boleh buat. Tapi kalau korang terkelar tangan sendiri jangan salahkan aku ye. Hehe.

Bahannya amatlah senang ye kengkawan ----> kentang, butter, lada hitam, garam (ni aku tak guna sebab aku guna lada hitam yang dah siap perasa) dan cheddar cheese. Kan, simple sangat.


Memula, kulit kentang dibuang dan kentang dikelar halus tapi jangan sampai putus ye.
Tapi aku terputuskan satu kentang aku, sian dia dah cacat.
Lepastu didihkan air dan celurkan kentang lebih kurang 5 minit.
Toskan kentang, sapukan butter yang telah dicairkan beserta dengan lada hitam sekali.
Time to baking2. Bakar dalam suhu 190 darjah biar sampai kentang perang2 sikit.
Rasanya dalam 30 - 40 minit jugak kot. Lepas tu sekali sekala sapukan butter lagi ye.

Last sekali, bila kentang dah masak letakkan cheddar cheese kat atas kentang. Bakar lagi sampai cheese cair.
Ok siap, sedia untuk dimakan.
Sedap sangat, Hubby bagi 4 sabun daia. Kah3, sengal kan.
Kalau aku lebihkan cheese lagi sedappp.
Layan dengan tengok Running Man. Memang asyik...

No comments: