Monday 28 April 2014

Checkup 36 minggu

Assalamualaikum.

Start minggu ni, checkup dah kena seminggu sekali dah. Excited sangat pagi tadi nak pergi checkup sebab kena jumpa doktor untuk scan baby. Tapi bila dah jumpa doktor jadi risau pulak. Lain-lain masalah takda cuma berat baby je terlebih sikit. Doc cakap biasanya 36 minggu berat baby dalam 2.7 - 2.8kg je, tapi baby aku dah 2.9kg. Doc cakap lagi kalau baby besar nanti takut tak boleh bersalin normal sebab sekarang baru 36 minggu, so baby boleh besar lagi. Risaunya lahai. Doc pesan kurangkan karbohidrat dan makanan manis. 2 minggu lagi kena scan balik untuk doc tengok berat baby lagi. Aku kena dietlah nampaknya macam ni. Takot, tak nak kena bedah2 ni..


9 bulan preggy..
Hubby makin kurus, aku makin mengembang. Hihi..
Current berat aku 56kg. Membolat dengan jayanya. Hehehee....

Dah masuk 9 bulan ni, aku dah rasa ngilu2 kat bawah, doc cakap kepala baby dah masuk laluan. Nak jalan pun dah start rasa lain. Doc ingatkan tanda-tanda bersalin supaya aku alert dengan apa-apa 'tanda' yang akan aku rasa nanti. Hai baby cepatlah keluar dari perut ibu ye, cepat keluar cepat jugaklah ibu dan ayah dapat main2 dgn baby. Tak sabar betul nak mengakhiri fasa-fasa terakhir ni.....



2 comments:

cik mah said...

Seronok kan g checkup...bila tau perkembangan bby...take care ye

meazrynn said...

thanks cik mah..sekarang ni berdebar2 tunggu baby nak keluar plak..seram.. :)