Thursday 12 February 2015

PPA1M Fasa 2

Assalamualaikum.

Saja nak uar2 kan kepada penjawat awam yang memenuhi syarat tetapi masih belum memohon PPA1M ni boleh lah memohon untuk fasa 2. Dan yang lebih canggih, fasa 2 ni permohonan dibuat tru online. Lebih mudah dan cepat. Korang boleh lawati laman web ppj atau Perbadanan Putrajaya.
Sumber : Facebook Perbadanan Putrajaya
Cerita pasal PPA1M ni, Alhamdulillah permohonan aku berjaya. Masa dapat keputusan ni aku tengah berpantang. Terkejut oo tengah rehat2 layan baby dapat sms permohonan aku berjaya. Menggigil tangan. Hahahahaaa.. Ntah pape kan. Macam dapat award ape je. Hehe..




Aku berjaya untuk undian Siri 4 yang telah dibuat pada 26 Jun 2014. Lokasi perumahan ni di Presint 6. Rezeki anak. Yelah, sekarang ni nak beli rumah dengan harga yang aduhai macam tak mampu je. Lagipun buat masa sekarang aku memang selesa duduk di Putrajaya. Aman damai, tak perlu nak tempuh jem, nak pergi kerja pun dekat, nak shopping pun senang. Hee.. Hubby pulak ada apply rumah untuk anak2 Felda. Harap2lah dapat, tak risau la masa pencen nanti nak duduk mana. Haha, pencen terus, 10 tahun pun belum lagi berkhidmat dah fikir pencen. Hik3.

2 comments:

maysha said...

salam, nak tnye skit, mcm mane kaedahnya die umumkan keputusan tu ek?
maksud sy, lepas anta permohonan, die akan suruh hantar hardcopy pulak kat pejabat ppj kan? n then ape ek? mase kite disuruh htr dokumen hardcopy tu, dah kira berjaya ke tak?

meazrynn said...

Wsalam maysha..

Sorry lambat reply..saya pun ingat2 lupa step dia..tp seingat saya, lepas hantar hardcopy tu masih belum berjaya lagi. Tunggu dia buat cabutan, nanti kalau terpilih dia akan sms. :)