Friday 6 February 2015

Panik

Assalamualaikum.

Semalam Areesh saja buat aku panik. Ambil dari rumah ummi aka pengasuh, Ummi cakap Areesh dah 2 kali muntah. Dukung pun terlentok je. Ingat tak nak panik lah, balik rumah sampai 3 kali muntah aku tak boleh dah, kang jadi pape lagi susah kan. Telefon Hubby, kebetulan pulak malam tadi xboss dia belanja makan. Hubby suruh aku bawak Areesh pergi klinik dulu nanti dia datang. 

Aku pun terus tukar baju sebab kena muntah tadi, bawak Idah sekali teman. Aku pergi Klinik Pakar Wanita dan Kanak2 Kasih kat Presint 15. Tak lama tunggu nama kena panggil, sekali Areesh ok. Ok terus sihat walafiat. Boleh mengomel2 macam biasa, senyum2, gelak2. Tapi dah alang2 sampai jumpa jugaklah doktor. Suka aku jumpa doktor lelaki ni, dia ramah so takdelah kita rasa macam kekok ke apa kan, lupa pulak nak tengok tag nama doktor tu. Doktor cakap takda apa, mungkin keracunan makanan. Tengok dah sihat doktor bagi ubat probiotik n air garam. Kalau cirit baru bagi air garam tu, kalau tak doktor cakap tak payah. Sabar je lah ibu ni nak. 

Muka budak tak sihat.

Dah nak masuk sembilan bulan ni makin panjang dah akal Areesh. Seronok tengok setiap perkembangan Areesh hari-hari, jadi anak soleh ye syg.


No comments: