Friday 1 June 2012

INSTINCT


Assalamualaikum.

Korang pernah lalui tak perkara atau situasi macam ni.


Teringat mak di kampung..
tiba2 dengan serta merta dapat panggilan daripada mak

Rasa macam nak makan sesuatu..
tetiba ada orang bagi

Rindu kat seseorang, sent mesej..
pada masa yang sama orang tu hantar mesej
kata rindukan korang..



Mesti pernah kan. 
Aku nak story sikit pasal instinct yang terjadi pada diri aku semalam dan hari ni.


Cerita semalam.

Tengah aku sebok2 buat kerja kat opis kan, tiba-tiba tekak aku ni rasa nak makan keropok leko. Aku memang gila sikit kat benda alah ni. Tapi aku ingat saja la tekak orang puasa kan nak makan macam-macam. So aku biar jek la. Tapi tiba2, akak opis aku masuk bilik aku tanya nak keropok leko tak.  Ustaz kat opis aku ni baru balik dari Kelantan. So dia bagi sorang sikit. Aku yang memang dah teringin ni of course la tak tolak kn.  Hee.


Hari ni pulak.

Pagi tadi opis aku buat jamuan Besday untuk yang lahir Bulan April, Mei dan Jun. So, Cc tempah nasi beriani untuk jamuan tu.  Fuh, memang la sedap kan. Lepas habis sesi berucap semua, time untuk makan. Aku tengok lauk. Mmm, sedap. Tapi masalahnya, tekak aku tak selera langsung nak makan plus perut dah kenyang makan kuih dengan mee hoon goreng boss aku masak. 

Aku makan kek aje dan terus pergi ke Pejabat Pos ambil barang kat sana. 

Balik dari Pejabat Pos perut dah terasa lapar. Nak makan nasi beriani la. Aku ambil pinggan sambil borak-borak dengan Kak Akma. Sedang aku mencedok nasi untuk senduk yang kedua.......


Jeng..jeng...jeng...


Aku tersenduk sesuatu. Waaaaa terus terbantut selera aku. 
Aku jumpa cik lipas. Cik ke Encik ke aku pun tak sure. Terus aku jerit kat Cc. Dia terus ambik lipas tu untuk tunjuk kat toke catering kot.


Terus aku terfikir, patutlah aku rasa tak selera nak makan nasi beriani tu.  Rupa2nya ada benda yang tak berapa nak elok. Aku makan lauk je dengan buah. Tapi tu pun tak boleh nak telan sangat. Tekak aku kembang.


Alhamdulillah, Allah bagi aku RASA ni. Terima Kasih ALLAH.



Nanti aku story instinct pasal MACAROON pulak ye. Alahai, sweet jek rasa.  Hee..












No comments: