Thursday 18 September 2014

Train Areesh minum susu guna botol

Assalamualaikum.

Sebulan sebelum aku naik kerja aritu, aku train Areesh minum susu guna botol. Nak naik kerja dah kan, memang terpaksalah. Kalau tak kang macam mana nak tinggal Areesh nanti. 

Alhamdulillah, setakat ni aku masih bagi Areesh susu badan. Niat hati nak menyusukan Areesh sehingga 2 tahun, kalau tak dapat sampai 6 bulan pun jadilah. Ibu akan berusaha selagi boleh untuk awak sayang.

Memula tu aku risau jugak macam manalah aku nak train Areesh ni, kat mana nak mula. So macam biasa google punya google jumpa jadual ni.  


Aku ikut jadual ni seminggu je sebab Areesh dah pandai minum susu perahan guna botol. Lepas2 tu aku bagi Areesh kadang-kadang je, contohnya tengahari saja @ petang sebab tak nak Areesh lupa tapi tiap2 hari lah. Lagi satu sebab nak naik kerja lama lagi, takot stok susu berkurangan. Hehe. 
Start 1/8/14, genap seminggu 8/8/14 Areesh pandai dah minum guna botol. Botol nilah barang baby pertama yang Hubby beli untuk Areesh aritu. Hihi. Nasiblah Areesh serasi dengan puting botol Avent ni, kalau tak jenuh jugak nak try macam2 puting. Try jugak botol Tommy Tippie tapi Areesh tak suka. Botol ni tak beli pun, akak ipar bagi. Tapi sekarang dua2 puting Areesh bedal. Hehe.

Baru pandai hisap botol sebok nak pegang sendiri.. 

Korang bolehlah try rujuk jadual ni. Sangat2 membantu...



1 comment:

cik mah said...

Alhamdulillah..pndai die...ala2..siap nk pegang sendiri...good boy...