Friday 10 January 2014

Minum air gula

Assalamualaikum.

Kerisauan untuk minum air gula berakhir jugak akhirnya walaupun result tak dapat lagi. Pada aku yang pertama kali minum air gula, takdalah teruk sangat minum air gula ni. Yelah, bila dengar cerita akak2 opis dan kengkawan tentang azabnya minum air gula jadi takut lak. Bila dah minum sendiri, alhamdulillah aku ok. Takda pening-pening lalat takda muntah2. 



Lepas minum air gula tu, ada sorang akak ni tegur aku. Adik ok ke minum air gula ni, tak pening? Akak dah pening2 dah ni. Eh, takde pulak kak. Saya ok je. Saya tak nak fikir sangat, saya anggap macam saya minum blackcurrant tertumpah gula. Hehe. 

Tapi memang betul, masa minum tu kena fikir positif, jangan fikir air tu air gula. Air gula yang aku kena minum tu perisa blackcurrant, so aku anggap je air blackcurrant terlebih gula ke atau yang bersesuaian dengannya. So takdalah tekak kita menolak kan.

So kepada yang 1st time nak minum air gula, jangan takut dan risau. Takda apa pun sebenarnya. Yang penting fikir positif. InsyaAllah senang je nak minum.



4 comments:

cik mah said...

Amboi..beruntungnya..siap ade perisa....cik mah air gula semata2...tp btul..set mind yg xde ape pun...okey je nnti kan...

meazrynn said...

ha'a cik mah..

kat putrajaya klinik bg yg ade perisa..oren la blackcurrent la..hehe..betol tu, yg pnting mind set, kalau dah awl2 fikir air gula tu tak sedap, mesti tak tetelan punye.. :)

CaDLyNN said...

ouh..ade perisa ek? :)

meazrynn said...

cadlynn..

yup ade perisa..biasanya oren n blackurant.. :)