Thursday 30 January 2014

Dilanda kegatalan yang merenyam

Assalamualaikum.

Esok genap 6 bulan aku membawa perut yang chumel ni. Hihi. Makin besar dah perut aku. Sebelum ni macam nampak tak nampak je...


Gambar hiasan.
Mak buyung di Lata Iskandar. Hihi.

Tapi yang menjadi masalah, perut dah start gatal2. Punggung dan betis pun sama. Orang kata sebab regangan kulit akibat dari peningkatan berat badan. Dia punya gatal memang tak tahan, kadang-kadang tu terlepas jugak garu guna kuku walaupun orang kata tak elok nanti berparut. Seram bila tengok gambar stretch mark ni. Tapi kadang2 je lah aku garu pakai kuku, kadang2 aku garu guna sikat, kadang2 gosok2 gitu je lapis dengan baju. Tapi biasanya lepas sapu losyen hilang dah gatal2 tu. Memang hari2 nak kena sapu losyen, pagi sekali malam sekali, gatal lagi aku hentam sapu lagi. Kalau tak kerana gatal2 ni memang jaranglah aku nak memanjakan diri sapu losyen segala. 

Harap2 cepatlah gatal2 ni pergi dari hidup aku. Sengsara ooo, terkeruk2 macam beruk. Hehe...


2 comments:

cik mah said...

Cik mah kdng2 tu garu ngan tisu basah...rasa lega..kdng2 tu sbb kering kulit tu yg gatal tu...

meazrynn said...

cik mah guna tisu basah ek..saya boleh tiru ni..hehe.. tang kulit kering tu betol jgk..nk kena sapu losyen jeee... :)