Monday 6 January 2014

Berat oh Berat

Assalamualaikum.

Aduhaiiii, berat badan naik lagi. Pagi tadi checkup aku siap timbang 2 kali sebab tak percaya tengok berat badan sendiri. Nurse siap tanya kenapa tak percaya ke? Mana nak percaya kan, tak pernah2 berat badan aku cecah 47kg, tu yang terkejut tu. Tapi kalau aku tak pregnant aku sukalah berat aku naik macam tu, tapi aku pregnant tak bolehlah naik banyak sangatkan. Dalam masa 2 minggu berat aku naik 1.3kg. Sepatutnya naik dalam 0.3kg je. Parah2.

Dan disebabkan tu, aku kena minum air gula Jumaat ni. Baru minggu ke 21, kalau nak ikutkan kat buku pink tu, aku kena minum air gula minggu ke 28. Macam manalah rasanya ek minum air gula tu. Rasa macam ngeri pun ada bila baca pengalaman ibu2 minum air gula, tak tahulah aku macam mana nanti.

Lepas ni memang aku kena diet karbohidrat bebetol. Risau pulak takut kena kencing manis. Siap nurse cerita ada baby 8 bulan meninggal dalam perut sebab maknya dah tak boleh kawal gula dalam badan. Tau2 baby dah tak bernyawa. Seriau aku dengar macam tu.



Aku ada masa 4 hari untuk jaga makan. Harap-harap berat kembali normal dan aku dapat minum air gula dengan jayanya...

No comments: