Monday 16 December 2013

sign the petition : Sejuta Ummah Menolak COMANGO

Assalamualaikum.

Korang pernah dengar tak tentang tuntutan COMANGO. Aku terbaca mengenai tuntutan COMANGO ni kat fb. Sebelum ni aku buat endah tak endah, tapi bila dah buat sedikit pembacaan apa tu COMANGO, aku tanpa ragu-ragu untuk sign petition SEJUTA UMMAH MENOLAK COMANGO.

Comango (Coalition of Malaysia NGO) ni merupakan pertubuhan-pertubuhan yang mendakwa diri mereka sebagai pejuang Hak Asasi Manusia terdiri daripada 54 NGO yang tak sah seperti Suara Rakyat Malaysia (SUARAM), SIS Forum (Sister in Islam) dan Merdeka Seksualiti.

Antara tuntutan yang dibuat oleh Comango adalah,

  • Membenarkan kebebasan untuk murtad
  • Mengiktiraf budaya hidup LGBT
  • Menuntut hak keistimewaan orang Melayu dalam perlembagaan dipinda
  • Mengiktiraf ajaran sesat Syiah di Malaysia
  • Menuntut agar mana-mana ibu bapa yang memeluk Islam tidak diberi hak penjagaan anak
  • Mendesak penghapusan hukuman syariah.

Oh apa nak jadi dengan Malaysiaku. Risau, takut dengan cabaran hidup akan datang. 

Dengan demikian, aku ingin mengajak korang semua untuk sama-sama sign petition SEJUTA UMMAH MENOLAK COMANGO. Aku rasa bertanggungjawab untuk berkongsi petition ni dengan semua. Mungkin kita tidak dapat membantu dari segi tenaga dan wang ringgit tapi sekurang-kurangnya kita telah membuat satu langkah untuk mengelakkan perkara-perkara tersebut daripada berlaku.

Kepada yang ingin Sign The Petition klik ya.

Semoga ISLAM terus mekar di bumi Malaysia. 

No comments: