Thursday, 5 December 2013

Menu untuk Besday Boy

Assalamualaikum.

Semalam tengahari aku dengan gigihnya beli barang dapur untuk masak tomyam permintaan Hubby sempena besday dia. Aku kalau nak ikutkan jarang sangatlah nak keluar pejabat time2 rehat tengahari tu. Malas, lagi satu masa pendek kan, tau2 je nanti dah pukul 2. 

Pusing satu eonbig tu cari bahan, tapi pes tomyam dan sotong takda. Sotong tu Hubby suruh masak goreng tepung. So, petang balik kerja aku singgah pasar presint 16, nasib ada. Kalau tak kempunanlah Hubby. Hehe.

Balik rumah terus bersilat kat dapur. Hubby balik lambat sikit semalam, dekat pukul 7 camtu. Tu pun aku tak siap masak lagi. Ingat nak suruh dia duduk berehat je, tapi disebabkan mcm banyak lagi tak settle, aku mintak jugaklah tolong dia. Tolong sikit je. Hehe. 

Hubby cakap dia sanggup ikat perut kat tempat kerja makan roti je semata-mata nak makan masakan aku. Hihi, terharu tau.

Nilah hasil berperang semalam.
Hubby kalau tak puji memang tak sah.
Alhamdulillah sedap kat tekak dia.

Rehat-rehat lepas solat maghrib, aku buat puding caramel pulak. 1st time buat ni, nasib jadi. Cuma lepas ni aku kena kurangkan gula sikit. Manis sangat, ada kang yang kena potong kaki sat g. Hehe.

Memula ingat tak jadi. Sekali dah keluarkan dari loyang,
eh cantik la pulak. Hehe..

Cam sedap je cam cantik je. 

Sejak-sejak dah boleh masak ni membuak-buak pulak semangat aku nak memasak. Suka sangat. Pagi tadi Hubby cakap, aku dah boleh masak so solat maghrib bolehlah dia solat kat surau. Alhamdulillah, sejuk hati aku. Boleh sayang, lagi bagus. Yang baik ayang sokong 200%. :)



2 comments:

Nia Asyiqah said...

Tertelan air liur nih tgk puding akak Ryn. Share resepi puding..pliss.. :D

meazrynn said...

Nia Asqiyah..

Ala akak tgok resepi kt internet je tu..mane ntah simpan resepi tu..nanti akak try gali balik ek... :)