Thursday 28 February 2013

HoneymOOn_Cameron Highland, Day 2

Assalamualaikum.

Ok kita sambung lagi entry Cameron ye.

Keesokan harinya, sebelum memulakan sesi melawat ladang-ladang yang ada di Brinchang kami bersarapan di cafe resort. Memang kami amik pakej siap dengan sarapan, senangkan. Perut dah kenyang terus kami check out takut terlewat turun dari Brinchang. Almaklumlah check out kan pukul 12.00, buatnya kami terbabas kat Brinchang tak pasal2 kena bayar extra.

Breakfast kat sini bolehlaa.
Kami turun lambat sikit, so banyak  makanan yang dah nak abis.  Amik apa yang ada je la.
Segar2 betul sayur kat sini.
OTW ke Brinchang.
Saya nampak gemuk. Hehe.
Destinasi pertama untuk hari kedua ni kami ke Healthy Farm berdekatan dengan Rumah Peranginan Persekutuan. Kat sini, kami layan aiskrim+strawberi. Tapi kat ladang ni tak sejuk sangat pun.

Gambar Hubby je banyak. Yelah sebab gambar aku sume kat iPad dia.  Belum sempat transfer lagi.

Lepas ke Healthy Farm, kami terus naik ke S Corner. Memang betul-betul S bukit dia tu. Aku cakap kat Hubby orang kata kita wajib singgah Kea Farm, Hubby tanya kat mana. Sekali rupa-rupanyanya Kea Farm tu kat S Corner la. Hehe. Strawberi kat sini memang terbaik. So kalau korang nak borong strawberi kat Cameron ni, aku cadangkan korang beli kat sini. Harga mana-mana pun lebih kurang, tapi strawberi kat sini besar-besar, warnanya sangat merah dan walaupun dah bawak turun still manis lagi. Sayang aku beli sikit je kat sini.

1st time akak2 opis aku tengok strawberi ni diorang cakap macam strawberi plastik. Hehe.
 Dah selesai pusing sini, kami turun ke Big Strawberry Farm. Memang besar betul ladang strawberi kat sini. Tapi stawberi kat sini aku kurang berkenan. Ntah aku tak explore sangat kat sini. Cuma layan aiskrim malaysia tu je. Dah la sejuk, makan lagi aiskrim tu, tak abis pun aku makan. Hehe.

Macam nak petik je anggur2 ni, tapi tak sampai pulak + ada cc tv. Hehe.

Kitorang parking betul2 kat curam ni. Hoho. Seram.
Masa nak parking ni ada satu MPV macam tak berapa nak lepas daki bukit ni.  Nasib lepas.
Kami gerak keluar dari Big Farm Strawberry ni dalam kol 12 lebih kot. Terus plan nak ke Bee Farm nak cari madu sebab mak kirim. Dan 1 tempat lagi aku tak pergi, Boh Tea Plantation. Aku nak sangat pergi sini.

So kami meneruskan perjalanan ke Boh Tea Plantation. Pada aku pemandangan kat sini lagi cantik dari di Bharat Tea di Brincang dan sangat sejuk. Tapi jalan nak ke sini sangat kecik dan selekoh2 yang bahaya. Setiap selekoh korang kena bunyikan hon ye. Aku sebenarnya nak ke Boh Tea Plantation yang ada rumah kaca tu, rupanya ladang yang tu dekat Brinchang, yang aku pergi ni dekat2 dengan Bee Farm. Boh Tea Plantation ni rupanya ada 2 tempat. Tapi takpa pemandangan kat sini pun dah cukup cantik. Aku sangat puas hati.

Kami naik anak tangga ni separuh je.
Hubby takot aku tak larat.
Katanya pemandangan kat atas tu lagi cantik.
Dah puas aku sedut bau teh dan udara segar kat Boh Tea Plantation ni, kami pun turun semula singgah di Bee Farm. Hmm, sedih. Takda pape pun kat sini. Ingat nak beli madu sekali tak banyak pilihan. Menyesal tak beli kat Pasar Malam Brinchang.

Rasanya dah puas berjalan di Cameron kami pun meneruskan perjalanan untuk pulang.

Kami sangat puas hati dengan percutian kami.

Sekarang ni semangat nak bercuti berkobar-kobar lagi. Sekali dah bercuti rasa nak bercuti lagi lagi dan lagi. Hehe.

Ok dah. Sekian cerita 2 hari pengembaran kami di bumi Cameron Highland. In syaa Allah, lain kali kami ke sana lagi.