Thursday 14 February 2013

Masak Memasak

Assalamualaikum.

Banyak benda yang aku nak update dalam mea ni, tapi Ya Allah kemalasan super duper sungguh. Ditambah pulak dengan mood cuti raya cina lagi, memang lagilah malasnye mak datuk. Hehe. Kat opis pun ramai yang cuti, boss pun cuti terus 3 hari ni. Merdeka yabedabeduuuuu..... tapi boss aku ni kalau cuti pun akan datang opis jugak, spoilllll....

Nak cerita apa dulu ek?? Ha minggu lepas aku didatangi makhluk kerajinan yang amat sangat. Nak cuba macam-macam resepi yang tunggu masa nak dibuat. 

Masakan pertama untuk Hubby, ni dia....

Nasi Daging bersama Daging Bakar+Air Asam. Nasi ni hubby yang request. Sebelum ni aku tengok je kat blog Kak Ana Suzana tu, dah hubby nak makan aku pun cubalah resepi tu. 1st time ni aku nak buat nasi jenis letak rempah2 ni, sebelum ni masak nasi putih je kan. Hehe. 

 

Tak silap aku hubby makan tambah 3x kot. Dia memang minat nasi2 berempah macam ni, beriani lagilah dia hantu. Aku kureng sikit, nasi putih jugak pilihan aku. Hehe.

Kedua, Kek Batik. 

Kek Batik ni aku guna coklat compound, memang dah ada kat rumah. Tinggal buat je, tapi terlebih manis pulak. Hoho. Tapi anak sedara aku, si Sarah tu sukalah, budak2 kan, memang suka manis-manis. 


Dan akhir sekali, Ayam Goreng Berempah. 



Yang ni memang aku sendiri nak try masak. Hubby bagi aku markah 8.5/10. Hehe, siap ada markah tu. Dimakan bersama sambal lonte jawa dan ulam timun. Yummy...

Alhamdulillah, suka aku tengok hubby makan air tangan aku dengan sungguh berselera sekali. Lepas ni nak gali resepi lain pulak. (^_^)



No comments: