Tuesday 11 February 2014

Asam Pedasku cukup masam

Assalamualaikum.

Ahad lepas adalah hari yang sangat menggembirakan aku. Hehe, takdelah apa sangat pun, sebenarnya aku dah berjaya masak asam pedas. Ye..asam pedas. Lauk favorite Hubby selain dari kari aku fail jugak masak kari. Hehe. Kesian kan aku. Sebelum ni kalau masak je mesti tak menepati selera Hubby. Bukan selera Hubby je, tekak aku pun rasa macam pelik. Sedih tau bila lauk kegemaran suami aku tak boleh nak masak. Dan semalam, yippiiii aku berjaya. Macam-macam doalah aku baca nak bagi sedap kan. Alhamdulillah, menjadi. Tak habis-habis Hubby puji asam pedas aku. Kembang semangkuk aku kejab. Hehe. Gambar lupa nak amik. Sob2..

Kari pulak aku masih belum dapat menepati selera Hubby, sebab apa aku tak pandai masak 2 jenis lauk ni. Sebabnya aku kan anak jawa so mak aku jarang masak 2 jenis lauk ni. Balik balik ayam/ikan masak kicap. Hehe. Bila mak aku jarang masak lauk ni, secara automatiknya aku pun kurang gemar dan kurang pandai nak masak. Takpe aku akan belajar sampai pandai. Sabar ek encik suami. Hehe.

Semalam jugak 1st time aku buat dessert puding roti dan hasilnya pun menjadi. Ambil resepi kat internet lepas tu aku derhaka ikut suka. Hihi, anak buah aku, Idah kebetulan datang petang semalam puji puding roti tu. Alhamdulillah, lepas ni bolehlah buat lagi. Gambar pun tak amik jugak.

Boring betol entry takda gambar ni. Tapi apa pun seronok bila apa yang kita masak orang makan dengan sangat berselera. Semangat nak masak pun makin berkobar-kobar....


No comments: